Lediga jobb

Vi vill ha dig här! Växjö kommun är regionens största arbetsgivare med våra ca 7000 medarbetare. I takt med att invånarantalet ökar behöver vi också bli fler kompetenta medarbetare.

Nedan ser du de jobb som finns tillgängliga just nu. Du kan sortera jobben enligt tjänst, arbetsplats eller sista ansökningsdag genom att klicka på de små pilarna jämte de olika rubrikerna högst upp i listan. Om du får problem eller tycker det är svårt att söka jobb i rekryteringssystemet kan du titta i Offentliga jobbs hjälpmanual.

Vill du sommarjobba? Här hittar du information om kommunens sommarjobb. 

 

Lediga jobb i Växjö kommun

« Tillbaka

Enhetschefer med ansvarsområde inom hemvård eller särskilt boende

Omsorgsförvaltningen söker nu dig som är intresserad av att arbeta som enhetschef inom hemvård eller särskilt boende. Just nu söker vi tillsvidareanställda och vikariat med början september och framåt.
Vi har särskilda boenden och hemvårdsgrupper i hela Växjö kommun.
Som enhetschef är det din uppgift att utveckla, planera och leda verksamheten i linje med omsorgsnämndens uppsatta mål och gällande lagstiftning. Du har ansvar för personal, arbetsmiljö, ekonomi och kvalitetsarbete på din enhet. Som enhetschef tillvaratar och utvecklar du dina medarbetares kompetens och ni tillsammans utvecklar verksamheten. Vi vill att ditt ledarskap ska leda till förnyelse inom vård och omsorg.
Som enhetschef i omsorgsförvaltningen har du tillgång till stödfunktioner såsom ekonomer och personalspecialister.
Tillsammans med dina enhetschefskollegor arbetar ni för att omsorgsförvaltningen ska ha en omsorg i framkant.

Kvalifikationer

Du som söker tjänsten har socionomexamen eller annan högskoleexamen som vi bedömer relevant för befattningen. Du är väl förtrogen med de lagar och riktlinjer som styr vår verksamhet. Du har lätt för att samarbeta och stor förmåga att leda, stödja och engagera dina medarbetare.
Vi vill gärna att du har tidigare erfarenhet av ledarskap inom vård och omsorg eller arbete inom socialtjänstlagen.
Körkort är ett krav.

Anställningsvillkor

  • Anställningsform: Tillsvidareanställning
  • Erfarenhet: Erfarenhet krävs
  • Omfattning: Heltid
  • Antal platser: 4

Ansökan

Innan anställningsavtal tecknas för arbete inom omsorgsverksamheterna ska sökande uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister.

Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.

Vi ber dig att i första hand söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

Om du inte har möjlighet att söka digitalt så skicka din ansökan till:

Växjö kommun
Omsorgsförvaltningen
Avdelning Utveckling
Box 1222
351 12 VÄXJÖ

Vänligen uppge referensnummer på ansökan.

CV- och annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktperson(er)

  • Anneli Loberg
  • Omsorgschef
  • 0470-432 18
  • Carola Dahlqvist
  • Omsorgschef
  • 0470-430 95

Fackliga företrädare

  • Eva Forsberg-Rosenlöv
  • Vision
  • 0470-734 742
  • Päivi Johansson-Tennivaara
  • Ledarna
  • 0470-430 77

Mer om arbetsplatsen

Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med över 7 000 medarbetare. Koncernen består av åtta förvaltningar och fem bolag som ansvarar för det mesta av den samhällsservice som finns där du bor, till exempel förskola, skola, socialtjänst och äldreomsorg. Vår värdegrund förenar oss alla:

• Vi möter alla med respekt
• Vi kan jobbet
• Vi gör verksamheten bättre
• Vi skapar en hållbar framtid

I omsorgsförvaltningen är vi cirka 2 000 kollegor som jobbar för att ge bästa möjliga omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård.

Vi ska ge bästa möjliga service, omsorg och vård till kommunens invånare. För att lyckas med det behöver vi kompetenta och engagerade medarbetare som trivs med att arbeta med människor och drivs av att utveckla verksamheten. Är det du? Sök tjänsten nu!