Vad är Earth Week?

Earth Week illustration

Earth Week börjar den 20 mars i Växjö.
Då kommer det hända många olika saker.
Det blir invigning, föreläsning, hundpromenad, mässa och mycket mer.
Earth Week är 20-25 mars.

  
Earth Week handlar om vår miljö och vår framtid.
Alla kan vara med!
Miljön är viktig för människor och natur.
Om vi tar hand om miljön mår vi bättre.

Earth Week Växjö avslutas med WWFs Earth hour.
På Earth hour, släcker man sina lampor som symbol.
Man visar att man bryr sig om miljön och klimatet.
Earth hour är lördag den 25 mars kl 20.30-21.30.

Alla är välkomna under veckan!

Exempel på vad som händer 20-25 mars:

  • Lär dig mer om kemikalier i din vardag
  • Byt leksaker
  • Byt fröer
  • Se Kulturskolans vårshow
  • Testa framtidens transportsätt – elcyklar och velomobiler
  • Provsmaka miljösmarta produkterLaga dina kläder och din cykel

Programmet blir klart i början av mars.

Vill du veta mer? www.vaxjo.se/earthweek

 

Om Earth Week på somaliska

Om Earth Week på arabiska

Om Earth Week på engelska