Vad är Earth Week?

Earth Week illustration

Earth Week är en vecka då det händer många olika saker. Miljöveckan börjar den 20 mars i Växjö.

Du är välkommen att vara med.
Du kan lyssna på föreläsningar.
Du kan lära dig laga en punka på cykeln.
Du kan gå en promenad med hund.
Du kan besöka stadsbiblioteket den25 mars:
där kan du lyssna, lära, köpa, se, göra
träffa andra och mycket mer.
Earth Week är 20-25 mars.

Se film om maten i kommunens kök


Earth Week handlar om vår miljö och vår framtid.
Alla kan vara med!
Miljön är viktig för människor och natur.
Om vi tar hand om miljön mår vi bättre.

På lördag 25 mars är det WWFs Earth hour.
På Earth hour, släcker man sina lampor.
Man visar att man bryr sig om miljön och klimatet.
Earth hour är lördag den 25 mars kl 20.30-21.30.

Alla är välkomna under veckan!

Exempel på vad som händer 20-25 mars:

  • Lär dig mer om kemikalier i din vardag
  • Byt leksaker
  • Byt fröer
  • Se Kulturskolans vårshow
  • Testa framtidens transportsätt – elcyklar och velomobiler
  • Provsmaka miljösmarta produkterLaga dina kläder och din cykel

Här hittar du allt som händer www.vaxjo.se/earthweek

Om Earth Week på somaliska

Om Earth Week på arabiska

Om Earth Week på engelska