För företag

Växjö kommun kan hjälpa dig som har företag
eller vill starta ett företag.

Om det går bra för företagen i Växjö
finns det också jobb till fler personer.

 Det finns omkring 8 tusen företag i Växjö.

Det största företaget är Volvo i Braås.
Där jobbar omkring 8 hundra personer.

Växjö kommun har flest anställda, 
cirka 7 tusen 4 hundra personer.

Om du vill starta ett eget företag
kan du kontakta Växjö kommun.


Vi som kan hjälpa dig jobbar
på näringslivskontoret.

Vi kan till exempel hjälpa dig
att hitta en lokal till ditt företag.
 

Kontakta Näringslivskontoret

ikoner lättläst telefonTelefon 0470-410 00
ikoner lättläst snabelaE-post Detta är en e-postadress