Fritidshem

Fritidshem kallas ofta fritids.
Fritids finns vid alla skolor.

Barn som är mellan 6 år till 12 år
får gå på fritids.

Barn får vara på fritids på morgonen innan skolan börjar.
Barn får också vara på fritids 
efter att skolan slutat för dagen.

På fritids gör man olika saker tillsammans.
Spelar spel, bakar, leker eller ritar.

Barn får inte vara på fritids om deras mamma eller pappa
är föräldralediga eller arbetslösa.

Föräldrarna betalar för att
barnen ska få vara på fritids.

Vill du veta mer om fritids
kan du kontakta oss.

Telefonnummer till oss

Du kan ringa oss
på telefonnummer 0470-410 00

E-post till oss

Du kan mejla oss
på e-postadress info@vaxjo.se

Skriv ut
Senast uppdaterad: 10 januari 2018
Lättläst