Gymnasieskola

Efter grundskolan
kan du läsa på gymnasieskolan.

Det finns 11 gymnasieskolor
i Växjö.

Kommunen sköter 3 gymnasieskolor.
De gymnasieskolor som kommunen inte sköter
kallas för friskolor.
8 gymnasieskolor är friskolor.

På gymnasieskolorna
finns många olika program.
Eleverna söker den skola
och det program
som de vill läsa.

Elever som bor långt från sin skola
kan få åka buss till skolan.
Det kallas för elevresor.

Telefonnummer till oss

Du kan ringa oss
på telefonnummer 0470-410 00

E-post till oss

Du kan mejla oss
på e-postadress info@vaxjo.se

Skriv ut
Senast uppdaterad: 10 januari 2018
Lättläst