Evenemang

I evenemangskalendern
kan du se när olika teatrar
ska spelas.

Du kan också se när
olika fotbollslag spelar
och när det är utställningar.

Om du vill prova en aktivitet.
Eller lära dig mer
om något du tycker är intressant.
Då är det bra
att titta i evenemangskalendern.

Evenemangskalendern heter Upplev mer.
Den kan du få gratis
på biblioteket eller på turistbyrån.

I evenemangskalendern
finns information om olika aktiviteter.
Det kan vara information
om matcher, konserter
och danskurser.

Det finns också en kalender med evenemang
Den finns på kommunens hemsida.
Där kan du söka efter evenemang.

Läs mer om blandade evenemanglänk till annan webbplats.
Dessa sidor är inte skriva på lättläst.

Läs mer om evenemang för ungdomarlänk till annan webbplats.
Dessa sidor är inte skrivna på lättläst.

Vill du veta mer
om olika evenemang
kan du ringa kommunen.

Telefonnummer till oss

Du kan ringa oss
på telefonnummer 0470-410 00

E-post till oss

Du kan mejla oss
på e-postadress info@vaxjo.se

Skriv ut
Senast uppdaterad: 5 januari 2018
Lättläst