Blanketter

Blanketter - hur och när de används

Beställning

Beställning av hjälpmedellänk till annan webbplats 
Används om produkt inte finns inlagd i Sesam eller om du inte är användare av Websesam, och för förskrivare vid beställning från utprovningslagret.

Beställning och hämtning av hyrd vårdsäng
Nuvarande avtal från Invacare, även vid köp av vårdsäng och inköp av hyrd vårdsäng

Beställning och hämtning av hyrd personlyftlänk till annan webbplats
Nuvarande avtal från Invacare

Hämtning av personlyftlänk till annan webbplats
Hyrd från Guldmann (tidigare avtal)

Proformalånlänk till annan webbplats
Används när behov finns att prova icke upphandlat hjälpmedel före beställning enligt rutin för proformalånlänk till annan webbplats

Reparation/transport/hämtning

Arbetsorder hjälpmedellänk till annan webbplats
Används vid behov av hämtning eller reparation av hjälpmedel för de som inte är användare av Websesam

Arbetsmaterial förskrivare

Anvisning specialanpassning
länk till annan webbplats
Används då brukarens behov inte kan tillgodoses med befintliga hjälpmedel eller anpassningar, se
rutin för specialanpassningarlänk till annan webbplats

Rättelse i Sesamlänk till annan webbplats
Används då en produkt är registrerad på en brukare, men förskrivs till en annan brukare

Övrigt

Ärendeanmälan till arbetsterapeut och fysioterapeutlänk till annan webbplats
Används då enheter faxar ärendeanmälan till arbetsterapeut och fysioterapeut, eller då ärendeanmälan tas emot direkt av arbetsterapeut eller fysioterapeut ( ej i rehabtelefonen )

Förskrivningsblankettlänk till annan webbplats
Används vid förskrivning av hjälpmedel, kopia lämnas till brukaren.

Version: 2017-04-07
Fastställd av: Rehabchef
Dokumentansvarig: MC och JG

Skriv ut
Senast uppdaterad: 5 februari 2018
Politik och demokrati