Personliga assistenter till Schwerinvägen 32
Om tjänsten
Vi söker nu nya kollegor till Schwerinvägen 32. Välkommen till en arbetsplats med härliga kollegor och med stora möjligheter att göra skillnad i omsorgstagarnas vardag. Här jobbar vi jobbar med personlig assistans för personer med autism/intellektuell funktionsnedsättning och fysisk funktionsnedsättning. Vi arbetar nära omsorgstagaren och utför insatser enligt en genomförandeplan som utgår från individens behov och beslut. Vi stöttar våra omsorgstagare i att sköta deras hem med praktiska göromål såsom städ, tvätt och matlagning. I rollen som personlig assistent är du också behjälplig med sociala kontakter och vid fritidsintressen. Vi arbetar med tydliggörande pedagogik för att skapa tydlighet och struktur för omsorgstagarna. Som personlig assistent har du möjlighet att vara med och skapa en meningsfull vardag och säkerställa goda livsvillkor för personer med funktionsnedsättning. Vi arbetar i team där samarbete och flexibilitet är ledord. I rollen som personlig assistent arbetar du dag, kväll och helg. Samplanering förekommer, vilket innebär att du kan få förmånen att arbeta hos mer än en omsorgstagare.
Din profil
Vi tänker att du har erfarenhet av personlig assistans och gärna från arbete med personer med intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning. Vi söker dig som är lyhörd och kommunikativ, har erfarenhet av lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik. Du har god vana från social dokumentation. För att lyckas behöver du vara följsam och kunna ta egna initiativ, samtidigt som du respekterar omsorgstagarens egen vilja och integritet. Som personlig assistent jobbar du nära omsorgstagaren och att matcha rätt personal mot omsorgstagare är ett viktigt inslag i arbetet för att skapa optimala förhållanden för både omsorgstagare och personal. Arbetet förutsätter att du är ansvarsfull, har omsorgstagarfokus och är plikttrogen. Du behöver vara strukturerad samt ha ett pedagogiskt förhållningsätt. Erfarenhet av arbete med kommunikation eller pedagogik är därför meriterande. Som personlig assistent ansvarar du för social dokumentation och andra administrativa uppgifter. I tjänsten ingår medicindelegering av sjuksköterska. För att bli aktuell för tjänsterna krävs godkänd utbildning från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet, vårdarutbildning med påbyggnad, skötarutbildning, barnskötare med lägst två års utbildning eller annan utbildning som vi anser lämplig för verksamheten, t.ex. beteendevetenskaplig eller pedagogisk utbildning på högskolenivå om minst 120 hp. För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret/enskild person (442.3) enligt 9 § 1 st. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/.