Senior verksamhetsutvecklare
Om tjänsten
Omsorgsförvaltningen befinner sig i ett spännande utvecklingsskede med fokus på omställningen till en god och nära vård och omsorg. Förflyttningen handlar om att skapa en mer personcentrerad och tillgänglig verksamhet som bättre möter invånarnas behov med fortsatt hög kvalitet och förmåga att hantera den demografiska utvecklingen. För att lyckas behöver vi engagerade medarbetare som vill göra skillnad och brinner för att utveckla verksamheten. Är du en av dem? Som verksamhetsutvecklare blir du en viktig del av vår utvecklingsavdelning en dynamisk och kompetent grupp på 16 personer med olika roller inom verksamhetsutveckling, support, förvaltning och administration. Här arbetar du tillsammans med sex andra verksamhetsutvecklare i en miljö där idéer tas tillvara, samarbete är nyckeln och där vi gemensamt driver utvecklingen framåt för framtidens vård och omsorg. Med ett tydligt fokus på dem vi är till för och på de processer som styr mot förvaltningens mål, kommer du som verksamhetsutvecklare att vara en nyckelperson i vårt arbete framåt. Tillsammans med verksamheten driver och leder du utvecklings- och implementeringsarbete som initieras både från politiken och från verksamheten själv. Du är också ett metodstöd för chefer och medarbetare i frågor som rör kvalitets- och förbättringsarbete, och bidrar till att skapa strukturer för långsiktig utveckling och förbättrad kvalitet i vår verksamhet. Tillsammans med verksamheten kommer du: • Driva och leda processutveckling, utvecklings- och implementeringsarbete samt projekt kopplade till vår omställning mot en god och nära vård och omsorg. • Ge metodstöd och coacha chefer kring systematiskt kvalitets- och förbättringsarbete. • Planera och genomföra utbildningsinsatser, workshops och processkartläggningar ute i verksamheten. • Omvärldsbevaka inom angivna uppdrag och områden. All förändring sker i nära samverkan med de avdelningar och verksamheter som berörs, vilket innebär att du kommer att samarbeta inom flera olika områden och med olika professioner inom förvaltningen. Arbetet innebär även omfattande samverkan med andra myndigheter, organisationer och externa aktörer.
Din profil
Vi söker dig som har minst treårig högskoleexamen inom ett relevant område, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flera års erfarenhet av projektledning, utvecklingsarbete och kvalitetsarbete gärna inom kommun, region eller annan större och komplex organisation. Då arbetet innebär mycket samverkan, både internt och externt, ställs höga krav på din samarbetsförmåga för att kunna driva arbetet framåt. Vi tror att du är en person som är trygg i dig själv och inger förtroende genom din erfarenhet. Du är lösningsfokuserad, har handlingskraft och engagemang, och kan självständigt driva ditt arbete från idé till realisering. Du har förmåga att snabbt växla mellan olika frågor och att prioritera, planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har lätt för att engagera människor och skapa samsyn samt delaktighet i förändringsprocesser. För att kunna stödja, informera och utbilda medarbetare och chefer i förvaltningen krävs att du har god kommunikativ förmåga såväl i tal som i skrift samt god digital vana. Du har B-körkort.