Administratör till Teknikum
Om tjänsten
Vi söker nu en administratör till Teknikum som är en gymnasieskola med 750 elever och erbjuder flera yrkesprogram. Som administratör hos oss är du en viktig person och har ofta rollen som spindeln-i-nätet. Du organiserar, samordnar och tar hand om de uppgifter som måste göras. Det kan handla om att förbereda, avlasta och strukturera upp andras arbetsuppgifter. Du arbetar tillsammans med skolledningen men kommer också ingå i vårt team med andra gymnasieadministratörer. Arbetet är ofta varierande och som person är det är bra att vara strukturerad, flexibel, stresstålig och ha förmågan att hålla många bollar i luften. Arbetsuppgifterna består bland annat av: - HR-administration som t.ex. att skriva anställningsavtal, lägga in löneschema, lönefördelningar, support till personal i löneprogrammet - Mottagningsattest av fakturor - Hantera beställningar, exempelvis inköp av läromedel - Administrering kring nationella prov - Utbetalning av mat- och reseersättning till elever - Andra uppdrag från rektor i syfte att utgöra ett chefsstöd
Din profil
Vi söker dig som har som lägst treårig gymnasieexamen med administrativ eller ekonomisk inriktning, minst två års erfarenhet av administrativt arbete samt erfarenhet av självständigt arbete. Du behöver även ha dokumenterat god erfarenhet Office-paketet eller jämförbar programvara samt kunskap om, erfarenhet av och god förståelse för ett eller flera administrativa verksamhetssystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är en person som är noggrann med sinne för struktur och ordning. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du är serviceinriktad och bemöter de personer du kommer i kontakt med under din arbetsdag på ett professionellt sätt. Du är handlingsinriktad, har stort hjärta och engagemang för ditt arbete och din samarbetsförmåga gör att du har lätt för att skapa goda relationer till övrig personal.