Samordnare inom ledsagning, avlösning och stödfamilj enligt LSS
Om tjänsten
Till avdelningen Omsorg funktionsnedsättning söker vi nu en samordnare. Som samordnare kommer du ansvara för verkställighet av insatserna ledsagning, avlösarservice och stödfamilj inom LSS. Du jobbar själv i din roll och har helhetsansvar för att ta emot beslut, rekrytera uppdragstagare, planera insatser samt att sköta det administrativa med avtal, tidrapporter och personliga utlägg. Du sköter kontakten med omsorgstagaren och eventuellt föräldrar eller företrädare samt skriver genomförandeplaner till alla insatser. Du jobbar nära handläggare och chef. Du samordnar även helheten kring två professionella ledsagare som i sina roller enbart arbetar med att utföra uppdrag inom området. Här ansvarar du för att lägga schema, planera aktiviteter, sammanställa tider och besvarar de frågor som finns. I uppdraget ingår även andra administrativa uppgifter, som beställningar, fakturahantering och arbete i olika system. Det är bara en samordnare i organisationen, så vi söker dig som är självständig och trivs med att ta stort ansvar. Men du jobbar nära ansvarig enhetschef och vi bollar många frågor och utmaningar med varandra. Organisationen är i en förändringsprocess och vi står inför utmaningar att bli mer digitala och hitta bättre flöden, så vi söker dig som ser lösningar och som gillar utveckling och förändring. Din arbetsplats är i öppet kontorslandskap på Ljungadalsgatan 2A. Här sitter andra professioner som blir dina kollegor, och som ser till att arbetsdagen också innehåller skratt och fina samtal. Arbetstiderna är förlagda till vardagar och du arbetar oftast 8-17, men det förekommer även att vissa möten hålls på kvällstid.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta administrativt och som är duktig på att lära dig och att hantera olika system. Du gillar att arbete självständigt och ta ansvar, och ber om hjälp när du behöver det. I rollen ingår många sociala kontakter så vi söker dig som är social, trevlig och har lätt för att möta människor. Det är önskvärt att du har jobbat inom området funktionsnedsättning tidigare, och har kännedom om målgruppen personer med autism, fysisk funktionsnedsättning och/eller intellektuell funktionsnedsättning. Tjänsten kräver B-körkort. Störst vikt läggs vid personlig lämplighet. För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för enskild person enligt 9 § 1 st. Du hittar blankett för att beställa utdraget på www.polisen.se