Eldningsförbud i Kronobergs län

Länsstyrelsen har beslutat om eldningsförbud i Kronobergs län. Det råder extrem hög brandrisk i skog och mark.

Stäng meddelande

Vad kostar barnomsorgen?

Kommunen räknar ut
hur mycket det kostar
att ha barnomsorg.
Kommunen ser hur mycket pengar
föräldrarna får i lön
och räknar sedan ut
vad barnomsorgen kostar.

Om barnet har varit sjuk
mer än 20 dagar
och inte varit på förskolan.
Då kan föräldrarna få tillbaka pengar.

Föräldrarna måste kontakta en läkare
som måste skriva att barnet har varit sjuk.

Ska ditt barn sluta i förskolan
måste du säga till en månad innan.

Om du vill veta mer om vad det kostar
kan du ringa till kommunen.

När du ringer är det viktigt
att du vet ditt barns personnummer.

Telefonnummer till oss

Du kan ringa oss
på telefonnummer 0470-410 00

E-post till oss

Du kan mejla oss
på e-postadress info@vaxjo.se

Skriv ut
Senast uppdaterad: 3 maj 2018
Lättläst