Eldningsförbud i Växjö kommun

Länsstyrelsen har beslutat om eldningsförbud i Kronobergs län. Det råder extremt hög brandrisk i skog och mark.

Stäng meddelande

Grundskola

Barn som är 6 år gamla
får gå i förskoleklass.

Det är föräldrarna som bestämmer
om barnen ska gå i förskoleklass eller inte.

I förskoleklass kan barn
lära sig läsa och skriva.
Barnen får också leka
med nya kompisar.

Barn som är 7 år gamla
går i grundskolans första klass.
I Sverige går barn i grundskolan
tills de fyller 16 år.

Alla barn som bor i Sverige 
måste gå i grundskolan.
Det är för att barnen ska lära sig
att läsa och skriva.  

Om du vill veta mer
kan du kontakta utbildningsförvaltningen.

Telefonnummer till oss

Du kan ringa oss
på telefonnummer 0470-410 00

E-post till oss

Du kan mejla oss
på e-postadress info@vaxjo.se

Skriv ut
Senast uppdaterad: 3 maj 2018
Lättläst