Skolskjuts

Barn som bor långt från sin skola
kan få åka buss till skolan.
Det kallas för skolskjuts.
Skolskjuts är gratis.

Kommunen har regler
för vilka avstånd som gäller.

Barn som har ett funktionshinder
kan också får skolskjuts.
Barn som skadat sig 
kan få åka skolskjuts till skolan.

Barn som åker skolskjuts
kan få ta med en kompis hem
om det finns plats med skolskjutsen.

Först måste barnet fråga rektorn
på sin skola
om kompisen får följa med.

Om du vill veta mer om skolskjuts
kan du ringa kommunen.

Telefonnummer till oss

Du kan ringa oss
på telefonnummer 0470-410 00

E-post till oss

Du kan mejla oss
på e-postadress info@vaxjo.se

Skriv ut
Senast uppdaterad: 24 maj 2018
Lättläst