Eldningsförbud i Kronobergs län

Länsstyrelsen har beslutat om eldningsförbud i Kronobergs län. Det råder extrem hög brandrisk i skog och mark.

Stäng meddelande

Föreningar

Det finns många föreningar
i Växjö.
En del föreningar sysslar med idrott.
Andra föreningar sysslar med
natur eller kultur.

Föreningarna ordnar aktiviteter
för sina medlemmar.

Föreningarna är viktiga
för de som bor i kommunen.
Föreningarna får bidrag
från kommunen.

Föreningar som ordnar aktiviteter
för barn och unga
kan söka bidrag.

Föreningar som äger sina hus,
eller äger sina fotbollsplaner
eller hockeybanor
kan få bidrag för att sköta om dem. 

Växjö kommun kan också 
ge bidrag till kulturverksamhet. 

Föreningar som vill ordna med lotterier
måste ha tillstånd.
Tillstånd söker du hos
kultur- och fritidsförvaltningen.

Om du vill veta mer om föreningar,
kultur, lotterier eller bidrag
kan du riinga kommunen

Telefonnummer till oss

Du kan ringa oss
på telefonnummer 0470-410 00

E-post till oss

Du kan mejla oss
på e-postadress info@vaxjo.se

Relaterade länkar

Skriv ut
Senast uppdaterad: 5 januari 2018
Lättläst