Några av politikerna är kommunalråd.
Kommunalråd arbetar bara med politik,
de har inget annat jobb.
I Växjö finns det fem (5) kommunalråd.
Anna Tenje tillhör partiet Moderaterna.
Hon är ordförande i kommunstyrelsen.
Telefon: 0470-433 84 eller 070-983 44 16
E-post: anna.tenje@vaxjo.se
Andreas Olsson tillhör Centerpartiet.
Hon är ordförande i kommunstyrelsen
om inte Anna är på plats.
Telefon: 0470-412 12
E-post: eva.johansson6@vaxjo.se
Malin Lauber tillhör partiet Socialdemokraterna.
Hon är ordförande i kommunstyrelsen
om inte Anna eller Andreas är på plats.
Telefon: 0470-433 81 eller 073-368 72 31
E-post: malin.lauber@vaxjo.se
Oliver Rosengren tillhör partiet Moderaterna.
Han är ledamot i kommunstyrelsen.
Telefon: 0470-416 40 eller 072-300 55 77
E-post: oliver.rosengren@vaxjo.se
Tomas Thornell tillhör partiet Socialdemokraterna.
Han är ledamot i kommunstyrelsen.
Telefon: 0470-79 64 46 och 070-991 29 12
E-post: tomas.thornell@vaxjo.se
Kommunchefen är chef
för alla som är anställda i kommunen.
Kommunchefens jobb är att försöka göra
så att politikernas idéer blir verklighet.
Monica Skagne är kommunchef i Växjö kommun.
Telefon: 0470-413 81
E-post: monica.skagne@vaxjo.se
Telefon: 0470-410 00
E-post: info@vaxjo.se