Kommunalråd och kommunchef

Några av politikerna är kommunalråd.
Kommunalråd arbetar bara med politik,
de har inget annat jobb.
I Växjö finns det fem (5) kommunalråd.

Växjös kommunalråd

Anna Tenje tillhör partiet Moderaterna.
Hon är ordförande i kommunstyrelsen.
Telefon: 0470-433 84 eller 070-983 44 16
E-post: anna.tenje@vaxjo.se

Eva Johansson tillhör Centerpartiet.
Hon är ordförande i kommunstyrelsen
om inte Anna är på plats.
Telefon: 0470-412 12
E-post: eva.johansson6@vaxjo.se

Malin Lauber tillhör partiet Socialdemokraterna.
Hon är ordförande i kommunstyrelsen
om inte Anna eller Eva är på plats.
Telefon: 0470-433 81 eller 073-368 72 31
E-post: malin.lauber@vaxjo.se

Oliver Rosengren tillhör partiet Moderaterna.
Han är ledamot i kommunstyrelsen.
Telefon: 0470-416 40 eller 072-300 55 77
E-post: oliver.rosengren@vaxjo.se

Tomas Thornell tillhör partiet Socialdemokraterna.
Han är ledamot i kommunstyrelsen.
Telefon: 0470-79 64 46 och 070-991 29 12
E-post: tomas.thornell@vaxjo.se

Kommunchef

Kommunchefen är chef
för alla som är anställda i kommunen. 
Kommunchefens jobb är att försöka göra
så att politikernas idéer blir verklighet.

Monica Skagne är kommunchef i Växjö kommun.
Telefon: 0470-413 81
E-post: monica.skagne@vaxjo.se

Du kan ringa eller mejla till oss

Telefon: 0470-410 00

Skriv ut
Senast uppdaterad: 26 juli 2019
Politik och demokrati