Lärvux är till för dig
som har en intellektuell funktionsnedsättning.
Intellektuell funktionsnedsättning
beror på att hjärnan arbetar lite annorlunda
än hos andra.
Det gör att personen behöver mer tid
för att förstå och lära sig saker.
Du kan också läsa på Lärvux
om du fått en hjärnskada
efter en olycka eller en sjukdom.
Du läser på Lärvux.
Det ligger på Norrgatan 11 i Växjö
Undervisningen sker i små grupper.
Du planerar vad och hur du ska läsa
tillsammans med dina lärare.
Hur länge du läser varje kurs
beror på hur mycket du kan
innan du börjar läsa.
Du kan läsa på två nivåer.
Nivåerna kallas grundsärskola och gymnasial särskola.
Du kan också läsa Jobbkurser.
Du kan söka till Lärvux
om du är äldre än 20 år.
När du är klar med en kurs
får du ett betyg eller ett kursintyg.
Det kostar inget
att gå på Lärvux.
Om du har frågor kan du ringa till kommunen.
Säg att du vill prata med oss som jobbar på Lärvux.
Telefon: 0470-410 00
E-post: info@vaxjo.se