Grundläggande nivå

Här kan du läsa om de kurser
som du kan välja
på grundläggande nivå för Lärvux.

Svenska/Svenska som andraspråk

  • Läsa högt och samtala i grupp.
  • Träna bokstäver och ordförståelse.
  • Skriva ord och enkla texter.
  • Använda dator för att skriva och hämta information.
  • Läsa och diskutera enkla texter.
  • Besöka biblioteket.

Matematik

  • Träna räknesätten.
  • Enkel geometri.
  • Lösa matematiska problem i vardagen.
  • Använda datorer och andra hjälpmedel.
  • Träna matematik med pengar, klocka, almanacka, måttband och våg.

Engelska

  • Tala och förstå enkla ord och meningar.
  • Läsa enkla texter.
  • Arbeta med lärprogram på dator och på video.

Samhällskunskap

  • Vi läser och pratar om aktuella händelser.
  • Vi pratar om regler och lagar.
  • Vi söker information i till exempel tidningar och på internet.

Geografi

  • Kontinenter, hav, länder och platser.
  • Kartan och dess uppbyggnad med färger och symboler.
  • Jordens klimat, årstider och väder.
  • Hur klimatförändringar påverkar natur, djur och människor och vad vi kan göra åt det.

Du kan ringa eller mejla till oss

Telefon: 0470-410 00

Skriv ut
Senast uppdaterad: 26 mars 2020
Politik och demokrati