Grundläggande nivå

Här kan du läsa om de kurser
som du kan välja
på grundläggande nivå för Lärvux.

Svenska/Svenska som andraspråk

  • Läsa högt och samtala i grupp.
  • Träna bokstäver och ordförståelse.
  • Skriva ord och enkla texter.
  • Använda dator för att skriva och hämta information.
  • Läsa och diskutera enkla texter.
  • Besöka biblioteket.

Matematik

  • Träna räknesätten.
  • Enkel geometri.
  • Lösa matematiska problem i vardagen.
  • Använda datorer och andra hjälpmedel.
  • Träna matematik med pengar, klocka, almanacka, måttband och våg.

Engelska

  • Tala och förstå enkla ord och meningar.
  • Läsa enkla texter.
  • Arbeta med lärprogram på dator och på video.

Samhällskunskap

  • Vi läser och pratar om aktuella händelser.
  • Vi pratar om regler och lagar.
  • Vi söker information i till exempel tidningar och på internet.

Religionskunskap

  • En kurs för dig som vill lära dig mer om olika religioner.
  • Vi diskuterar livsfrågor.

Du kan ringa eller mejla till oss

Telefon: 0470-410 00

Skriv ut
Senast uppdaterad: 14 maj 2019
Politik och demokrati