Gymnasial nivå

Här kan du läsa om de kurser
som du kan välja
på gymnasial nivå.

Svenska/Svenska som andraspråk

  • Delta i samtal och diskussioner.
  • Muntliga framträdanden, till exempel redovisa arbeten man gjort.
  • Läsa och förstå texter av olika slag.
  • Använda dator för att skriva och hämta information.
  • Litteratur och film.
  • Använda ordböcker, uppslagsböcker och dator som hjälpmedel.

Matematik

  • Träna räknesätten.
  • Lösa matematiska problem i vardagen.
  • Enkla diagram och tabeller.
  • Använda dator och miniräknare som hjälpmedel.
  • Matematik med pengar, klocka, almanacka, måttband och våg.
  • Geometri.

Engelska

  • Enkla uttryck, fraser och meningar.
  • Skriva enkla ord och meningar.
  • Läsa enkla böcker.
  • Vardagsliv och traditioner i ett engelsktalande land.
  • Lärprogram på dator och på video.

Samhällskunskap

  • Vi läser och pratar om aktuella händelser.
  • Vi pratar om regler och lagar.
  • Vi söker information i till exempel tidningar och på internet.


Religionskunskap

  • En kurs för dig som vill lära dig mer om olika religioner.
  • Vi diskuterar livsfrågor.

Hälsa

  • Kost och hälsa.
  • Sociala relationer för att må bra.
  • Hälsofrämjande aktiviteter.

Du kan ringa eller mejla till oss

Telefon: 0470-410 00

Skriv ut
Senast uppdaterad: 14 maj 2019
Politik och demokrati