Parkera bilen

Det finns regler för parkering.
Reglerna talar om var du får parkera din bil. 
Regler för parkering talar också om 
hur länge du får parkera din bil.

På vissa ställen är det gratis
att parkera.
På vissa ställen måste du betala
för att få parkera.

En person som är rörelsehindrad
kan få ett tillstånd för parkering.
Då får den som är rörelsehindrad 
parkera gratis.

Rörelsehindrade får använda parkeringsplatser
som är markerade med en rullstol på parkeringen.

Du som är rörelsehindrad
kan ansöka om parkeringstillstånd hos kommunen.
Säg att du vill prata med någon
om parkeringstillstånd.

Du kan ringa eller mejla till oss

Telefon: 0470-410 00

Skriv ut
Senast uppdaterad: 3 september 2019
Politik och demokrati