Om du inte är nöjd med det beslut du fått på din ansökan om ekonomiskt bistånd har du rätt att överklaga. Då prövas din ansökan en gång till.
Överklaga kan du göra om du till exempel fått nej till det du ansökt om och tycker att din handläggare bedömt fel och inte har tagit hänsyn till dina behov.
Du måste överklaga skriftligt och skicka in din överklagan senast tre veckor efter att du fick ditt beslut.
Skicka din överklagan till nämnden för arbete och välfärd, Box 1222, 351 12 Växjö.
Nämnden för arbete och välfärd tittar på din överklagan och bedömer om beslutet ska ändras. Om beslutet inte ändras skickas överklagan vidare till Förvaltningsrätten i Växjö som prövar ditt ärende en gång till.
Som svar skickar förvaltningsrätten ett nytt beslut till dig. Där kan du läsa om beslutet ändras, eller om din överklagan avslås.
Om du känner dig osäker hur du ska överklaga kan din handläggare berätta hur du ska göra och även hjälpa dig om du har svårigheter att göra det själv.
Reception, Willans Park
Willans Park 3, Växjö
Måndag-torsdag, klockan 08.00-12.00 och 12.45-16.30
Fredag, klockan 08.00-12.00 och 12.45-15.30