Kommunalråd och kommunchef
Några av politikerna är kommunalråd.
Kommunalråd arbetar bara med politik,
de har inget annat jobb.
I Växjö finns det fyra (4) kommunalråd.
Det finns dessutom två (2) oppositionsråd.
Växjös kommunalråd
Malin Lauber tillhör partiet Socialdemokraterna.
Hon är ordförande i kommunstyrelsen
Telefon: 0470-433 81 eller 073-368 72 31
E-post: malin.lauber@vaxjo.se
Maria Garmer tillhör partiet Vänsterpartiet.
Hon är ordförande i kommunstyrelsen
om inte Malin Lauber är på plats.
Telefon: 070-835 02 33
E-post: maria.garmer@vaxjo.se
Thomas Thornell tillhör partiet Socialdemokraterna.
Han är också ledamot i kommunstyrelsen.
Magnus P Wåhlin tillhör partiet Miljöpartiet.
Han är också ledamot i kommunstyrelsen.
Växjös oppositionsråd
Pernilla Tornéus tillhör partiet Moderaterna.
Hon är ordförande i kommunstyrelsen
om inte Malin Lauber eller Maria Garmer är på plats.
Telefon: 0470-410 92 eller 070-893 25 97
E-post: pernilla.torneus@vaxjo.se
Anton Olsson tillhör partiet Moderaterna.
Han är ledamot i kommunstyrelsen
Kommunchef
Kommunchefen är chef
för alla som är anställda i kommunen.
Kommunchefens jobb är att försöka göra
så att politikernas idéer blir verklighet.
Lena Gustafsson är tillförodnad
kommunchef i Växjö kommun.
Från 31 augusti är Susanna Karlqvist
kommunchef i Växjö kommun.
Telefon: 0470-410 00
Du kan ringa eller mejla till oss
Telefon: 0470-410 00
E-post: info@vaxjo.se