Konsumentvägledning

Växjö kommun erbjuder konsumentvägledning. Det innebär att du kan kontakta oss för allmänna konsumentfrågor och vi kan vägleda dig till organisationer och myndigheter där du kan få hjälp med ditt ärende.

Du kan besöka oss i kommunens kontaktcenter eller ta kontakt via e-post info@vaxjo.se eller telefon 0470-410 00.

Vägledningen är kostnadsfri.

Mer information

Här har vi också samlat information om organisationer och myndigheter som kan hjälpa dig i olika konsumentfrågor.

Hallå konsument

Du som är invånare i Växjö kommun har möjlighet att vända dig till Konsumentverkets rikstäckande vägledning Hallå Konsument om du behöver rådgivning i konsumentfrågor.
Hallå Konsument svarar på frågor om köp av varor, tjänster, avtal, reklamationer och annat som du som konsument behöver hjälp med.

Du når Hallå Konsument via telefon 0771-525 525, e-post, chatt och Facebook.
Tjänsten är kostnadsfri.

Besök hallakonsument.se Länk till annan webbplats. för mer information.

Information på webben

Många svar på dina konsumentfrågor kan du läsa dig till på följande webbsidor:

konsumentverket.se Länk till annan webbplats.

konsumenteuropa.se Länk till annan webbplats.

Frågor om bank, el, försäkring med mera

Har du frågor som gäller bank, el, försäkring, tele, TV, internet kan du ringa till följande expertbyråer för att få opartisk och kostnadsfri rådgivning.

Konsumenternas vägledning om bank och försäkring
Telefon 0200 - 22 58 00
konsumenternas.se Länk till annan webbplats.

Konsumenternas energimarknadsbyrå
Telefon 08 - 522 789 50
energimarknadsbyran.se Länk till annan webbplats.

Skriv ut
Senast uppdaterad: 18 november 2021
Stöd och omsorg